Край на безплатното паркиране на електрически автомобили в синя и зелена зона.
Предложиха шофьорите на електромобили да закупуват ежегоден годишен стикер, който да позволява преференциално паркиране в рамките на синя и зелени зона. Цената на стикера да бъде 600 евро.
"Това е предложение на колеги от ВМРО и "Спаси София". Смятаме, че това би било крачка назад в момент, в който насърчаваме по-екологичен и алтернативен начин за придвижване. В София електромобилите са около 1% от всички автомобили и не можем да говорим за дупка в бюджета", заяви председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров в "България сутрин".
Електромобилите са прекалено малко за подобна промяна
На 13 ноември ще се разглеждат предложенията, съобщи Петров за Bulgaria ON AIR.
"Ние по-скоро се фокусираме върху синята и зелената зона и тяхната промяна. Прекалено са малко автомобилите, предстои да въведем и зона с ниски емисии. Каква е логиката да спираме и електромобилите? Според данни от КАТ са над 12 000 автомобила, при почти 1,2 млн. регистрирани в София", допълни председателят на СОС.
По-скъпо паркиране в София
Той информира за предложение част от парите да отиват в общината и районите.
"Нашето предложение е да се увеличат синята и зелената зона. Разширението, което предлагаме, ще е само в райони, където има предварително обсъждане с гражданите. Хората, които живеят в рамката на синя и зелена зона, отново ще могат да закупят стикери, като цената е 153 евро за синя и 102 евро за зелена зона за първи автомобил. За втора кола цената е 306 евро за синя и 204 евро за зелена зона годишно", обясни гостът.
Предлага се и премахване на хартиените талони, като всичко ще става електронно.
"Голяма част от парите ще останат в Центъра за градска мобилност. През 2012 г. е последната промяна на цените за паркиране и е време за промяна. Нашето предложение е 1 евро за зелена зона и 2 евро за синя зона. Всички знаят, че имаме проблем с паркирането. Предлагаме и уеднаквяване на часовете за работно време, както и да работят и събота, и неделя", поясни Петров.
Кризата с боклука
"Кризата с боклука не е решена напълно, но със сигурност нещата в "Люлин" значително са се подобрили. Ситуацията в "Красно село" е по-специфична заради тесните улици, които изискват специална техника. Законово няма как да се компенсират гражданите, но кризата не е вина на кмета", посочи той.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
В България голям проблем е ниската финансова и инвестиционна грамотност
Саудитска Арабия може да получи американски изтребители F-35
Берлин реже достъпа до базовите помощи на новите украинските бежанци
Ариана Гранде и Итън Слейтър не са пред раздяла, просто пазят личния си живот
Как се определя IQ-то и колко е важно то всъщност?
Тайната на дълголетието се крие в навиците ни
Лекари от три болници спасиха 32-годишна жена с тежка бременност при диабет и бъбречна недостатъчност
Имунологична несъвместимост между партньорите – мит или реална пречка за зачатието?
Магнитната буря на Земята продължава почти две денонощия
Mars Express снима последствията от ледниковия период на Марс
Учени от САЩ назоваха датата, на която астероид може да се сблъска с Луна
В Шотландия откриха гъба на 407 млн. години
Зима 2025/2026 може да започне с по-изразен и блокиращ характер
До 10 дни ще започне връчването на глоби за средна скорост
Варненци протестираха срещу насилието на животни
Юпитер е спасител на Земята, ето как
Темата за продажба на билети и от водачите в градския транспорт във Варна е отворена
Щатските индекси записаха най-лошия си ден от над един месец
Кадър на деня за 13 ноември
Verizon ще съкрати около 15 хил. работни места
General Motors притиска своите доставчици да изместят веригите си на доставки от Китай