Край на безплатното паркиране на електрически автомобили в синя и зелена зона.
Предложиха шофьорите на електромобили да закупуват ежегоден годишен стикер, който да позволява преференциално паркиране в рамките на синя и зелени зона. Цената на стикера да бъде 600 евро.
"Това е предложение на колеги от ВМРО и "Спаси София". Смятаме, че това би било крачка назад в момент, в който насърчаваме по-екологичен и алтернативен начин за придвижване. В София електромобилите са около 1% от всички автомобили и не можем да говорим за дупка в бюджета", заяви председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров в "България сутрин".
Електромобилите са прекалено малко за подобна промяна
На 13 ноември ще се разглеждат предложенията, съобщи Петров за Bulgaria ON AIR.
"Ние по-скоро се фокусираме върху синята и зелената зона и тяхната промяна. Прекалено са малко автомобилите, предстои да въведем и зона с ниски емисии. Каква е логиката да спираме и електромобилите? Според данни от КАТ са над 12 000 автомобила, при почти 1,2 млн. регистрирани в София", допълни председателят на СОС.
По-скъпо паркиране в София
Той информира за предложение част от парите да отиват в общината и районите.
"Нашето предложение е да се увеличат синята и зелената зона. Разширението, което предлагаме, ще е само в райони, където има предварително обсъждане с гражданите. Хората, които живеят в рамката на синя и зелена зона, отново ще могат да закупят стикери, като цената е 153 евро за синя и 102 евро за зелена зона за първи автомобил. За втора кола цената е 306 евро за синя и 204 евро за зелена зона годишно", обясни гостът.
Предлага се и премахване на хартиените талони, като всичко ще става електронно.
"Голяма част от парите ще останат в Центъра за градска мобилност. През 2012 г. е последната промяна на цените за паркиране и е време за промяна. Нашето предложение е 1 евро за зелена зона и 2 евро за синя зона. Всички знаят, че имаме проблем с паркирането. Предлагаме и уеднаквяване на часовете за работно време, както и да работят и събота, и неделя", поясни Петров.
Кризата с боклука
"Кризата с боклука не е решена напълно, но със сигурност нещата в "Люлин" значително са се подобрили. Ситуацията в "Красно село" е по-специфична заради тесните улици, които изискват специална техника. Законово няма как да се компенсират гражданите, но кризата не е вина на кмета", посочи той.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
В СРС гледат делото "Корал" за документна измама срещу Лена Бориславова
Четирима от всеки петима украинци, призовани в армията... дезертират
Кола блъсна 64-годишна жена в Бургас
Лили Иванова ще пее в зала „Олимпия“ на 24 май 2026 г.
Левкотриенови рецепторни антагонисти – механизъм на действие, терапевтични приложения и профил на безопасност
EMA препоръча одобрение на първата генна терапия за синдрома на Уискът-Олдрич в ЕС
Настинката и замърсяването на въздуха – каква е връзката?
Тампони или превръзки – кое да изберем?
Зимното слънцестоене: Кога ще бъде най-дългата нощ в годината
Мангровите гори се оказаха неочакван източник на метан
Луната се променя в реално време пред очите ни
Китай официално стартира програма за космически туризъм
Виц на деня - 18 ноември
Мачовете по ТВ днес (18 ноември)
57 пожара са потушени в страната за последното денонощие
И "Шеврон" се прицели в "Лукойл"
Без ток във Варна на 18 ноември 2025
Петко Гетов: Една от най-големите грешки на бизнеса е да използва AI на всяка цена
Украински аналог на Starlink се появи в далекобойните дронове
Израел е фаворит на пазарите въпреки международното осъждане заради Газа
Технологичните акции поведоха спадовете сред щатските индекси