Таксиметровите шофьори в София настояват за актуализация на цените на услугата. Те внесоха официално искане в Столичната община.
"Искането ни е на база на разпоредбата на Закона за автомобилните превози и Наредба 34 за таксиметровата дейност. И двата нормативни документа разпореждат, че общинските съвети определят минималните и максималните тарифи за населеното място и ги актуализират не по-малко от веднъж в годината", обясни председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков в "България сутрин".
Наредбата прецизира и срока на действието - до 31 октомври, като обикновено влиза в сила от 1 януари 2026 г.
Не се изпълняват законовите разпоредби
"Ние внесохме нашето искане на 1 септември. В него посочихме, че последната извършена от Столичната община актуализация е с решение на Общинския съвет от 27 октомври 2022 г. Ще започнем четвърта година, в която Столичният общински съвет не изпълнява законовата разпоредба", изтъкна Цветков пред Bulgaria ON AIR.
Разходите растат
"Нашето искане съвпадна с разпоредбата на Закона за въвеждане на еврото, която изрично забранява увеличаване на цените без икономическа обосновка. Ние смятаме, че имаме достатъчна икономическа обосновка на базата на тези три години липса на актуализация. Статистиката сочи 52% увеличение в цената за човешки труд. Данните са ни от Закона за бюджета за ДОО", уточни председателят на Националния таксиметров синдикат.
Ремонтите са по-скъпи
По думите му с между 30 и 50% е увеличен разходът за ремонти и поддръжка на автомобилите.
"Единствено цените на горивата са относително същите сега и през 2022 г. Всичко останало е нагоре - плащанията на шофьорите към таксиметровите централи, банковите такси. Всичко това сочи ръст от 44% в крайната цена, това означава 50 стотинки разлика. Говорим за 1,72 лв. за дневна и 2 лв. за нощна тарифа", обяви Цветков.
Той коментира, че всяко увеличение може да предизвика временен спад в потреблението на услугата, но "таксиметровият превоз е нишова услуга и е различна от масовия градски транспорт - не ползва субсидиране и няма механизми за компенсиране на загубите".
Два апарата остават след въвеждането за еврото
"Три модела отпаднаха. Два останаха. Единият е чисто нов модел, а другият е съществуващ апарат, който отговаря на условията. Проблемът, който срещат шофьорите и клиентите при единия от двата апарата, е с добавката за повикване. При стария апарат тази добавка стои отделно", обясни Цветков.
Той уточни, че новият апарат струва 550 лв. на всеки един шофьор, който си го инсталира в автомобила.
Фармацевтите обявиха протестна готовност заради бюджета
33-годишен намушка жена в центъра на Благоевград посред бял ден
Веласкес: Левски ще влезе в дербито отговорно, благодарни сме на публиката
Бюджет 2026: Финансовата рамка не отговаря на реалната икономика
Билки, използвани при хипертония
Базофили – функция, роля в имунната система и нормални стойности
Какво представляват функционалните гастроинтестинални нарушение при кърмачета?
Как да повлияем сезонния косопад?
Как китовете могат да помогнат на хората да живеят 200 години
Китай се обърна към НАСА, за да предотврати космическа катастрофа
Най-силната магнитна буря за 2025 година ще настъпи днес, 7 ноември
Японската орбитална мисия Akatsuki окончателно замлъкна
Нова ало измама: Замесени сте в престъпление с фалшиво пълномощно
Борисов: Държавата ще поеме ръководството над „Лукойл” с назначаване на особен управител
Търсят културни проекти за Варна
Съществува ли съвършен инвестиционен портфейл в днешната несигурна среда?
Olympus съкращава 2000 служители в рамките на глобално преструктуриране
Недостигът на чипове и слабото търсене в Китай накараха Honda да понижи целта за печалбата
Цеховете за азотна киселина, амониев нитрат и турбогенераторната станция в "Неохим" са спрели