Проблем са старите автобуси и тролеи. Проблем има с административното управление на транспортните дружества и хаосът от това, че имаме 4 транспортни оператора в София, 4 администрации, които припокриват своите дейности. Повече от 700 служители работят в тези 4 дружества.
Това каза заместник-кметът на Столичната община по финанси Иван Василев във връзка с протестната блокада на наземния градски транспорт в София, който втори ден оставя града без транспорт.
"Целта е целенасочена политика за привличане на нови водачи в системата на градския транспорт. От 2018 година досега заплатите в сектора са увеличени със 150%, но това не води до необходимия ефект, а точно обратното. За тези години водачите са намалели с 19%. Това е тенденция, която е притеснителна. Решението е да увеличим заплатите там, където е най-необходимо, а именно новопостъпващите служители в градския транспорт", допълни Василев.
"Ако насочим предвидените 17 млн. повече тази година за такива мерки, вярвам че ще постигнем резултат през следващите месеци и години. Подготвяме инвестиционен заем, за да инвестираме покупката на нови 120 автобуса, 75 тролея и 78 трамвая. Пари в бюджета на Столичната община към момента за покупка на тези тролеи, трамваи и автобуси - няма. Вярвам, че този заем ще бъде подкрепен и от Общинския съвет, и ще успеем да модернизираме градския транспорт. По този начин ще подобрим условията както за шофьорите, така и за пътниците в градския транспорт", подчерта зам.-кметът по финансите.
По думите му общината работи по сливане на четирите транспортни дружества (ЦГМ, "Автотранспорт", "Електротранспорт" и "Метрополитен") в единен транспортен оператор.
Снимка: БГНЕС
преди 1 месец