В Народното събрание обсъждат предложените от Министерския съвет промени в Закона за движение по пътищата.
От приемането му през 1999 година до момента нормативният акт е претърпял изменения цели 103 пъти, или средно четири пъти годишно, и в добавка 3 пъти негови текстове са отхвърляни от Конституционния съд.
Какви промени се предвиждат
Очаква се максималната скорост в България да бъде намалена, а камерите на системата за събиране на пътни такси да следят автомобилите за средна скорост и за наличие на застраховка Гражданска отговорност.
Регионалният министър Иван Иванов съобщи, че системата вече е готова и чака само одобрението на депутатите.
Промените предвиждат намаляване на максималната скорост за леки автомобили на магистрали и скоростни пътища, както и увеличаване на размера на много от глобите.
България бе една от малкото страни в Европа с максимална скорост от 140 км/ч за леки автомобили на магистралите. Новият проект я намалява на 130 км/ч. Максималната скорост на скоростните пътища се понижава от 120 на 110 км/ч.
Големите камиони ще могат да се движат с най-много 90 км/ч по магистралите, вместо със 100 км/ч, както е в момента.
Досегашният чл. 55 позволяваше по магистралата да се движат само превозни средства с максимална скорост над 50 км/ч. Сега летвата се измества на 70 км/ч.
Увеличава се скоростта за мотоциклети
На фона на намалените максимални скорости за камиони и леки автомобили, малко необяснимо изглежда увеличаването на максималната скорост за мотоциклети категория А.
Досега тя беше 80 км/ч извън населено място, 100 км/ч на магистрала и 90 км/ч на скоростен път. Предложението е занапред да е съответно 90, 130 и 110 км/ч.
Тол камерите ще засичат средна скорост
Промени в няколко различни члена правят възможно глобяването на база средна скорост по пътен участък, констатирана с камери и други технически средства на влизане и излизане от участъка.
На практика съоръженията на т. нар. "тол система" могат да засичат за колко време сте минали през съответния участък и дали средната ви скорост не превишава максимално позволената.
Чл. 167а, ако бъде приет, всъщност ще задължни Електронната система за събиране на пътни такси да "създава доклади и за секционен контрол на средната скорост".
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
преди 4 седмици