Грешка в организацията на движението е най-вероятната причина да се стигне до влаковата катастрофа при Локорско, където загинаха двама служители на БДЖ, а шестима други са ранени. Единият влак е електрически, а другият - дизелов. Електрическият е на ПИМК, превозвал е черни метали и мебели. Вследствие на удара единият влак избухва в пламъци.
"Тръгнал е директно от този коловоз, вместо да мине на друг коловоз, който е в системата за сигурност. Когато не е тръгнал от този коловоз, няма включване на системата. Има хора, които са разбрали, че се движи влак срещу влак, изключили са напрежението. Електрическият е тръгнал да спира и затова там няма жертви", коментира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.
Собственикът на частната композиция Илиян Филипов коментира жп трагедията като директно обвини БДЖ и НКЖИ в неспазване на редица инструкции за безопасност. Той намекна и за регулярни допълнителни уговорки между "БДЖ - Товарни превози" и НКЖИ, което водело до нарушаване на регламенти.
"Токът наистина може да се спре, но ако го бяха спрели навреме, нямаше да има инцидент. Ако бяха звъннали на машинистите, машинистът може да включи заден ход, за да притъпи удара", каза Филипов.
"Обади се майка ми и ми каза, че е станало нещо. Малко по-късно баща ми ми каза, че е в "Пирогов" и в момента, в който спирах колата, го видях, че слиза от линейката и отидох при брат ми. Той е в шок и е много притеснен. Каза, че на моменти му се губи и излизал от купчина с ламарина", разказа сестра на един от пострадалите.
Двамата пострадали, които бяха настанени в "Пирогов", вече са пуснати под домашно лечение. От ИСУЛ, където е настанен друг от ранените, информираха, че състоянието на 59-годишния пациент е критично. Такова остава и състоянието на настанения в болница "Св. Анна".
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)