Градският транспорт в София има крещяща нужда от 180 млн. лв.

Налага се спешна намеса на държавата и реални мерки, подчерта председателят на СОС Георги Георгиев

28.01.2022 | 20:02 Редактор: Тодор Петров

"Правим всичко възможно да избегнем риска градският транспорт в София да спре. В резултат на пандемията пътниците намаляха с близо една трета. Това води в спад на приходите, който само за миналата година е над 60 млн. лв. Новата криза е с цената на електрическата енергия. Над 3 пъти повече са разходите за енергия на метрото - 3,8 млн. лв. за декември. Налага се спешна намеса на държавата. 180 млн. лв. не достигат на столичния транспорт", заяви председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев в "Денят ON AIR".

Той изтъкна, че вече 2 години нито са намалили броят на автобусите, нито са разредили разписанието на градския транспорт, за да се спазват мерките за безопасност. Но не могат да чакат нито ден повече.

"Всеки ден забавяне вече тежи неимоверно на софиянци, защото се трупат лихви. Не можем да платим сметките и заради ограничения в закона. Увериха ни, че предстоят мерки, но уверенията са едно, а реалната подкрепа е нещо различно", каза още Георгиев пред Bulgaria ON AIR.

Той призна, че от Столичната община са имали огромни проблеми с двете служебни правителства. Изпращали са писма, на които не са получили отговор. Дотук нещата вървят с добри намерения, очакваме отговор, отбеляза председателят на СОС.

Продължават стратегическите проекти за София, стана ясно още от думите му. Ще започне изграждането на новите метростанции от третата линия - от "Хаджи Димитър" са предвидени 3 нови метростанции в посока кв. "Левски". 217 млн. лв. ще струва строителството на тази отсечка. За другата - от "Слатина" през "Гео Милев" до зала "Арена Армеец", предстои също тази година да започне строителство. 

Георгиев увери, че изпълнителите се избират по прозрачен начин и посочи, че почти половината от необходимото финансиране се очаква от парите по Плана за възстановяване. 

"Предвидили сме средства да си платим сметките за ток, слагат се енергоспестяващи осветителни тела. Правим работни срещи с представители на училища и детски градини, но е необходима държавна намеса. Плащат скъп ток и са необходими реални мерки", настоя председателят на СОС.

"170 млн. лв. до края на миналата година е разликата в поскъпването на природния газ. "Топлофикация-София" го купува на една цена, а продава на 3 пъти по-ниска. За старите задължения работим с американски консултанти, които начертаха пътна карта. Това дружество, за да съществува, трябва да започне да печели от продажба на електрическа енергия, като се инвестира в нови мощности, които да я произвеждат", обясни Георгиев.

Въвежда се по-строг и ясен контрол на преместваемите обекти - бутки, павилиони и мобилни съоръжения.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

2
0 rate up comment rate down comment 0
grainis
преди 3 месеца
Изпратихме Предложение до Шефа на Метрополитен АД - Проф. Стоян Братоев, с Проект за изработка на една или повече Ел. Централи на Биомаса - SGBB - https://biofuel.alle.bg за автономен извън-мрежови добив на зелен ток и горива на себестойност, близка до НУЛА - nula-energia.alle.bg . Чухме, че сметката за ток на метрото за декември от 1 милион е скочила на 4 милиона лева. С нашата технология тази сметка ще е под ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ лв., + генериране на още десетки милиарди Евро приходи за СО . Сигнализирай за неуместен коментар
1
0 rate up comment rate down comment 0
pako
преди 3 месеца