Започва работа по изграждането на тунела под Шипка

Няма как да не бъде завършен, увери министър Караджов

27.01.2022 | 17:16 Редактор: Тодор Петров

Не само не спираме тунела под връх Шипка, но започваме реалната работа по неговото изграждане. Днес получихме устно уверение от фирмата, избрана да проектира и построи тунела, че потвърждава офертата си за изграждане на съоръжението. 

Това заяви в Габрово вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. Той участва в дискусия за бъдещето на проекта по покана на местната власт. 

На 28 януари се очаква официалното писмено потвърждение. Това ще позволи дейностите по проектиране на тунела да започнат, обясни вицепремиерът, цитиран от МРРБ.

На въпрос защо все още не е подписан договор с фирмата изпълнител, министър Караджов напомни, че през октомври 2019 г. е обявена открита процедура по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител на проектиране (изготвяне на технически проект) и строителство на обект. От избора на изпълнител през 2020 г. до момента договорът не е подписан, защото решението за избор е обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и във Върховния административен съд, които отхвърлят жалбите.

Министър Караджов обърна внимание на факта, че за тунела под Шипка има изработен единствено разширен идеен проект. Все още няма технически проект, по който реално да може да започне строителство веднага. Ето защо и обществената поръчка е за инженеринг. Срокът за изпълнение е 4 години и два месеца. От тях 8 месеца са за проектиране и 3,5 години за строителство.

"Няма да бъде с 4 платна. Не знам защо така е проектиран първият български тунел, но така ще продължи, защото мостът няма да понесе още две платна", обяви министър Караджов.

Тунелът не е регионално съоръжение, а част от международния транспортен коридор №9. Ако не бъде построен, България ще бъде санкционирана.

"Тунелът под Шипка няма как да не бъде завършен. Моето желание беше АМ "Русе - Велико Търново" да продължи на юг, да мине през планината със същия габарит. Затова изразих учудване, че тунел, който ще свързва Северна и Южна България, е проектиран само с две ленти", посочи министър Караджов. 

Не е застрашено финансирането за тунела под Шипка, категоричен бе той.

Вижте повече във видеото.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК