Орязват градския транспорт в София, ще чакаме по-дълго на спирките

Промяната ще засегне 20% от линиите на градския транспорт, но не и метрото

20.09.2021 | 19:19 Редактор: Здравко Черкезов

С около 10% ще бъде орязан градският транспорт в София. За това предупреди независимият общински съветник Борис Бонев. 

По първоначални изчисления това ще увеличи чакането по спирките. Според Столичната община оптимизацията се налага заради по-малкото пътници. 

Bulgaria ON AIR среща Жоро Минчев на една от спирките на трамвай №20. Сега линията се обслужва от 14 мотриси, но след промените те ще бъдат редуцирани на 11, а времевият интервал ще бъде увеличен. Според Жоро това ще е проблем в условията на пандемия. 

"Ще се върне старото положение, каквото беше преди години: да е претъпкано всичко, да са претъпкани автобуси и трамваи", сподели софиянецът.

Според независимия общински съветник Борис Бонев до ситуацията се е стигнало, защото общинският съвет е гласувал бюджетна рамка само за 9 месеца, а не за цялата година, каквато била практиката досега. 

"Аргументът е, че няма пари в градския транспорт. Но за да разберем колко точно е дупката, Йорданка Фандъкова трябва да излезе и официално да каже. Неофициално се говори за 80-100 млн. лв. само за тази година – сами си давате сметка, че това е изключително голяма загуба в градския транспорт", посочи Бонев от "Спаси София". 

"Тя трябва да бъде покрита отнякъде и отговорите как да бъде покрита трябва да дойдат от кабинета на Йорданка Фандъкова над нас, а не да се крие пореден месец както прави откакто циркулира тази информация", допълни независимият общински съветник.

В писмена позиция от Столичната община отговориха, че оптимизацията ще засегне 20% от линиите на градския транспорт, но не и метрото. Промените се налагали заради коронавируса, който намалил пътниците с 30%. А интервалът между отделните коли ще се увеличи между 1 и 3 минути. 

Засега не се предвижда да бъдат съкращавани шофьори и ватмани - те ще бъдат пренасочени към други линии. Не се очаква и промяна в цената на билета. 

"За тази цена услугата бих сложил една оценка от 3,5 от 6", заяви Жоро Минчев.

Вариант за решаване на финансовите проблеми на Центъра за градска мобилност може да се намери с актуализация на бюджета на Столичната община.

Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.

Снимка: БГНЕС, архив

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

2
0 rate up comment rate down comment 0
Неизвестен
преди 3 седмици
Сложете контроли като във Варна и Бургас, да стоят постоянно по транспорта, и така няма всеки да се вози на аванта. Сигнализирай за неуместен коментар
1
0 rate up comment rate down comment 1
Нина
преди 4 седмици
Да увеличат билетчето на 5 лв. и проблемът ще се реши Сигнализирай за неуместен коментар