30 години верига магазини ЗОРА - Пътят към успеха

По случай празника на ЗОРА ще се проведе томбола с над 300 награди

16.09.2021 | 12:38 Редактор: Елеонора Танева
30 години верига магазини ЗОРА - Пътят към успеха

Този септември е изключително специален месец. Месец, в който верига магазини ЗОРА празнува цели 30 години от нейното създаване. Години на неимоверен труд, предизвикателства, промени, усъвършенстване, израстване и развиване до степен, в която да се превърне в една от водещите търговски марки за бяла и черна техника в България.

Точно за това днес ще поговорим именно за ЗОРА и нейния дълъг и на места трънлив път, който е преминала през тези 30 години.

Интервю с Константин Бонев, директор Бизнес развитие в търговска верига ЗОРА, която този месец става на 30 години. Той е възпитаник на Софийската Математическа гимназия, след което следва в УНСС, магистър по мениджмънт.

От 2005 г. до 2016 г. изгражда кариерата си във верига магазини Техномаркет, като заема различни постове – от Продуктов мениджър до Търговски директор и член на борда на директорите в компанията. От 2016 г. до 2018 г. е Търговски директор на Емаг за България. От 2018 г. досега е Директор Бизнес развитие в Търговска верига ЗОРА. 

Женен с две деца.

Коя е верига магазини ЗОРА?

Пътят на верига магазини ЗОРА започва в далечната 1991 година с трима служители и  магазин, който се простира на едва 18 кв. м., намиращ се в град София на улица Козлодуй. Факти, които няма как да се забравят, защото именно там започва историята на ЗОРА.

Тръгвайки от едно скромно магазинче и стигайки до днес, където веригата вече притежава цели 37 обекта в страната с три складови бази в София и още десет големи регионални склада. А що се отнася до екипа, той се е разраснал с над 650 служителя, избрали да се развиват именно във верига магазини ЗОРА.

Днес компанията е сред утвърдените имена на българския пазар, с установени връзки и контакти с водещи в сектора световни производители на техника. Освен това, асортиментът на веригата включва над 200 световни марки.

И не на последно място, от 15 години верига магазини ЗОРА успява да наложи на пазара собствени марки за черна и бяла техника. Всичко това доказва, колко голям е стремежът им към развитие.

Кои са най-големите предизвикателства, пред които ЗОРА се е изправяла в годините?

Предизвикателствата за магазини ЗОРА започват още със създаването на компанията. Решението да се учреди компания, 2 години след демократичните промени, само по себе си е огромно предизвикателство. Изисква се смелост за това.

Но не всичко спира тук. Следващият удар за бизнеса идва 5 години по-късно, в периода между 1996 и 1997 година, с пълния срив на финансовата система. А през 2009 година не ги подминава и световната финансова криза.

Днес стои още едно предизвикателство пред верига магазини ЗОРА, а и пред голяма част от бизнеса. Неговото име е Ковид-19. То доведе до огромни промени в начините на правене на бизнес.

По-важното е, че са изправени пред една много важна задача да опазят всички свои служители здрави. Предвид естеството на тяхната работа и активната ежедневна комуникация с клиенти, компанията е поела отговорността да предприеме сериозни мерки.

Носенето на предпазни средства наред с добавянето на различни уреди като пречистватели на въздух, озонатори и бактерицидни лампи до днес си остават задължително средство за справяне със заразата.

И въпреки промените в потребителското поведение, резките спадове, а след това покачвания в търсенето на бяла и черна техника, верига магазини ЗОРА не спират да правят всичко възможно, за да подобряват своето обслужване. Една от основните цели е клиентът и неговите нужди да бъдат в центъра.

Кое превърна малкото магазинче в цяла верига магазини ЗОРА?

Думи като решителност, гъвкавост, иновативност и експериментиране са само малка част от начина, по който можем да опишем верига магазини ЗОРА. Наред с това, те се отличават с екипна работа, непрестанна оптимизация на процесите, осигуряване на финансова стабилност и устойчиво развитие.

Все качества, които отличават истинския лидер от обикновения бизнес. Желанието и стремежът да предоставят на своите клиенти най-доброто потребителско изживяване, изстрелва верига магазини ЗОРА сред водещите имена.

Какво предстои на верига магазини ЗОРА?

За компания с богата история, каквато е именно верига магазини ЗОРА, е повече от ясно, че има дългосрочни цели, които я мотивират да продължи да се развива по най-добрия начин. Първата и основна задача на фирмата във времена като тези е да се погрижи за своя екип и да запази техните работни места.

На второ място застава целта за усъвършенстване обслужването на клиентите. Това включва изграждане на висока култура в работата, както и удовлетворяване нуждите на потребителите като се предостави по-добро качество и ефективност.

И следващата стъпка, която ще стартира още този месец, е проект за изграждане на логистичен парк. Той ще включва логистичен център с административна сграда върху обща площ 80 000 кв. м.

Проектът ще се реализира в два етапа. Първият етап се очаква да завърши през 2022 година и включва застроена площ от 4 модула, чиято цел е да могат да функционират както самостоятелно, така и обединено. Вторият етап ще се реализира малко по-късно.

По-любопитното е, че логистичният център ще разчита на зелена енергия благодарение на фотоволтаична инсталация. Заедно с това ще има зарядни станции за електрически автомобили. А това е повече от страхотно.

Не спират да развиват и магазините, като се разширяват и обновяват с цел да излагат по-широка гама от продукти. Предстои откриване на нов магазин в град Шумен с три пъти по-голяма площ от предходния им обект, удвояване на площта в магазина в Пловдив, обновяване и на магазините в градовете Варна, Хасково и Стара Загора.

А по случай празника на ЗОРА ще се проведе томбола в периода от 15.09 до 15.12.2021 година. За да участвате, трябва просто да въведете имена, имейл, телефон, град и пол.

Наградите от томболата ще са 300, като те включват Конзола PlayStation 5, телевизори Samsung, Philips и Hitachi, прахосмукачка робот, смартфон, електрически скутер и смарт часовник на марката  Xiaomi, както и 280бр. ваучери на различна стойност.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
0 rate up comment rate down comment 0
Фики
преди 2 години
Купихме нов развален с дефекти абсорбаторБез да се пробваИ накрая ние излезнахме виновни Сигнализирай за неуместен коментар