"Софийска вода" представи нови услуги за плащане на сметки по електронен път

Софиянци скоро ще могат да следят потреблението си на вода в реално време

18.05.2021 | 18:24 Редактор: Здравко Черкезов

Софиянци скоро ще могат да следят потреблението си на вода в реално време, както и да плащат сметките си по електронен път. Това ще стане възможно с помощта на нов сайт на "Софийска вода" за разплащане на сметки и мобилно приложение "Моята вода".

"Целта вече е, с преминаването на мобилни устройства, хората да могат да ползват всичко това, което им е необходимо през техния профил за своите сметки, за визуализация на своята консумация. Разбира се, ако имат дистанционни водомери, които ние въведохме в нашата практика, ще могат да получават в реално време информация за това, което консумират като вода", посочи старши мениджърът "Комуникации" на "Софийска вода" Владимир Гълъбов.

"Ние наблягаме много на дигитализацията в работата ни по оптимизиране на мрежата. Нашият контролен център, т.нар. хъбгрейт, вече има възможност ежедневно да наблюдава 200 от зоните, на които сме разделили града и по най-бързия начин да реагира на нарушенията. Това ни позволява по най-бързия начин да установим проблемите дори понякога преди да се установят клиентите", каза от своя страна зам.-изпълнителният директор на "Софийска вода" Станислав Станев. 

А дали софиянци ще плащат повече за вода, ще стане ясно, след като се направят необходимите разчети. Последната дума има Комисията за енергийно и водно регулиране. 

"Най-вероятно от гледна точка на цена, тези тъй като инвестициите, които ние залагаме в този бизнес план, са тези, които са със задължения съгласно трето допълнително споразумение със Столична община. Те са 165 млн. лв. за периода. Те ще бъдат заложени. От гледна точка на цена не мога да кажа нищо в момента, тъй като не е ясно нито норма на възвръщаемост, нито ключовите показатели, а всички тези неща са свързани", заяви изпълнителният директор на "Софийска вода" Васил Тренев.

Същевременно и през летния сезон ще продължат дейностите по рехабилитация на водопреносната мрежа, които целят да се намалят загубите. На критични места се поставят така наречените слушатели, които долавят теч, дори и преди потребителите да установят проблема. 

Според проучване на "Алфа рисърч" направено по поръчка на "Софийска вода", 89% от клиентите на дружеството са удовлетворени от услугите.

Вижте повече в репортажа на Камелия Стоянова.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК