Говори българският учен, открил уникална екзопланета

Тя ще подскаже на астрономите как са се формирали Земята и Слънчевата ни система

07.03.2021 | 19:25 Редактор: Ралица Братанова

Една стъпка по-близо до откриването на възможности за живот в Космоса. Български учен намери уникална екзопланета.

Глизе 486 ще подскаже на астрономите как се е формирала планетата Земя и нашата Слънчева система. Това е екзопланета, която се намира сравнително близо и е със скалиста повърхност. Откритието е на българския учен д-р Трифон Трифонов.

"Повечето от планетите, които астрономите откриват, са от типа на Сатурн, Юпитер, които не стават за живот. Затова астрономите търся планети до близки звезди от типа на червено джудже. Всички те имат голям принос за нашето разбиране на Вселената", разказва д-р Трифонов.

Той живее и работи в Германия. Вярва, че човечеството може да съществува и не само на планетата Земя.

"Но да бъдем реалисти - това едва ли ще стане в рамките на нашия живот", допълва той.

Доц. Евгени Овчаров, ръководител катедра "Астрономия" в СУ е категоричен, че ролята на българските учени е огромна.

Но въпреки успехите на учените у нас, те от години чакат да се ремонтира най-старата обсерватория - тази в Борисовата градина. Доц. Овчаров и колегите му дори са я укрепвали със собствени средства.

Но любовта им към науката не зависи от дупките в купола, а от смелостта на мечтите.

Вижте повече в репортажа на Виолета Русенова.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК