Стар и счупен: 1/3 от подвижния състав на БДЖ е за ремонт

90% от товарните вагони са на над 30 години

26.01.2021 | 16:50 Редактор: Никола Симеонов
Стар и счупен: 1/3 от подвижния състав на БДЖ е за ремонт

Около една трета от подвижния състав на "БДЖ-Пътнически превози" не се експлоатира, защото е за ремонт. При товарните вагони на "БДЖ-Товарни превози" за ремонт са почти половината от наличния състав, тъй като над 90% от тях са на възраст над 30 години.

Това става ясно от отговор на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на въпрос на депутата от "БСП за България" Димитър Данчев. Текстовете са публикувани на сайта на Народното събрание.

Данните на транспортното министерство показват, че две трети от тяговия подвижен състав (локомотиви и влакове) на "БДЖ-Пътнически превози" е на възраст над 30 години. В експлоатация са общо 172 дизелови и електрически влака и мотриси, вкл. пътнически и маневрени. Най-голяма част от тяговия подвижен състав на "БДЖ-Пътнически превози" е произведена в периода 1970-1983 г., движат се и електрически мотрисни влакове от 70-те години на ХХ век.

Две трети от пътническите вагони на държавния железопътен превозвач са на възраст над 26 г. Само 44 вагона са на под 10 г., а още 14 – на до 20 г. От общо 599 пътнически вагона в експлоатация са 391, останалите са за ремонт.

Общо 190 са наличните дизелови и електрически локомотиви в "БДЖ-Товарни превози", от които в експлоатация са 113, останалите са за ремонт. Най-много от тях са произведени в периода 1971-1984 г. и 1969-1979 г.

Повече по темата четете в Investor.bg

Снимка: архив БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК