Промените в пакета "Мобилност" - фалити у нас, печалби за Западна Европа?

Правилата влизат в сила след публикуване в официалния вестник на ЕС

09.07.2020 | 21:26 Редактор: Наталия Тотева

Европарламентът окончателно одобри пакета "Мобилност". На второ четене с голямо мнозинство бяха отхвърлени поправките, внесени от българските евродепутати.

България ще заведе дело пред Съда на Европейския съюз в Люксембург. Това, на което разчитат страната ни и още 8 държави членки, е оценката за въздействие върху околната среда от връщането на камионите и водачите.

Според новите разпоредби шофьорите на камиони трябва да се връщат на всеки 4 седмици, а камионите в страната в която са регистрирани - на всеки 8 седмици. 

"Очаквано, но за съжаление със смазващо мнозинство - 3,5 пъти повече гласа, пакетът беше приет окончателно. Връщането на превозното средство в държавата по установяване влиза в колизия с прокламираните политики на Европейската комисия и на Съюза, най вече със "Зелената сделка", коментира министърът на транспорта Росен Желязков.

"В сектора са заети може би около 150 000 души. Но това са пряко заетите, а на съпътстващите дейности бройката значително скача", каза Димитър Димитров.

От сектора са убедени, че промените няма да имат търсения ефект.

"За нашите шофьори това значи неудобство. Това е нечувано за Европейския съюз. Никой никога не е бил принуждаван да се движи насилствено от една точка за друга. Това ще бъде прецедент", отбеляза от своя страна превозвачът Веселин Стоянов.

За бранша промените означават фалити, а печеливши са западните държави. Не е ясно обаче как точно ще се следи за спазването на новите правила и какви ще са санкциите.

Правилата, разписани в трите досиета, които бяха гласувани снощи, ще влязат в сила след публикуване в официалния вестник на ЕС. Това ще се случи след няколко седмици.

Вижте още в репортажа на Виолета Русенова.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК