"Hyperscience" показа как се реагира в ситуация на масова пандемия

Компанията се занимава с автоматизация на процеси, бизнес и застрахователни компании

01.06.2020 | 17:48 Редактор: Александра Иванова

От години всички говорят за дигитализация, но винаги като времеви процес, без точна константа кога точно ще настъпи. Ковид-19 промени ситуацията и ускори точно този процес. Днес тенденцията е все повече фирми да работят именно по този начин. 

Една от тези компании у нас е "Hyperscience", която вече няколко години се занимава с автоматизация на процеси, бизнес и застрахователни компании. Те са и сред първите, които успяват да реагират бързо в ситуация на масова пандемия. 

"Наистина бяхме изненадани, както може би почти всички хора в света. Позитивното за нас е, че стилът на нашата работа и начинът, по който оперираме предполага, че можем да се справим добре и отдалечено. За нас това носи само дивиденти, тъй като изградихме по-добра комуникация между екипите, по-добър стил и офлайн комуникация. Това ни отваря повече възможности за бъдеще, за да привлечем хора, които могат да работят за компанията отдалечено и да сме много по-гъвкави в цялостния процес. Ефектът беше форсиран за добро, отколкото за лошо. Ковид-19 разчупи мисленето и очакванията на компаниите. Те започват да форсират проектите, които са свързани с дигитализация, автоматизация и управление на процесите. Визията от по-ново ниво, която ние можем да предоставим като компания, се приема все по-лесно, дори и от сравнително архаични и остарели компании. Като начин на мислене и опериране", посочи съоснователят на "HyperScience" Красимир Маринов.

Ясмина Тал е мениджър "Човешки ресурси" в компанията. Казва, че една от предприетите мерки е до 1 ноември хората да не се виждат физически в офиса. А критерият им за връщане в нормална работна среда, е наличието на достъпна ваксина. Дотогава са осигурили всичко необходимо за спокойствието на служителите си.

"Офисът се почиства редовно. Всяка седмица попълваме едни форми, в които всеки от нас казва дали ще идва в офиса, защото има хора, които предпочитаме да дойдем тук. Има работа, която трябва да се свърши тук. Тя не е много, но все пак и нашите колеги от офис администрацията са се погрижили офисът да е чист, да има достатъчно дезинфектанти, маски, ръкавици. Освен това, имаме договор с компания за споделено шофиране. Наши служители, които нямат лична кола, могат да ползват тези коли, за да не се движат с градски транспорт или таксита", разказа Тал. 

Един от тези хора е Петър, с когото се срещаме през дигитална платформа, тъй като той работи от вкъщи. 

"Мерките са абсолютно адекватни, реакцията беше наистина много бърза. Имахме пълна подготовка да започнем бързо работа от вкъщи. От много време вече една голяма част от работния процес се случва през конферентни връзки, така че имахме готовност от рано. Доста ми се промени режимът, от както сме в тази нова ситуация. Една от ценностите в компанията е, че имаме максимално добър баланс между работа и семеен живот", сподели той.

Един от най-големите позитиви, според Петър, е времето, прекарано вкъщи със семейството и децата. Нещо, на което компанията също държи. 

Вижте повече в репортажа на Божила Симова.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК