Повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в супермаркетите Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET се състои от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти – 76%, следван от хляба със 73%, млечните продукти с 64% и плодове и зеленчуци с 57%.
Това показват данните от анкета за работа с български производители, направена от 1 ноември 2018 година до 30 октомври 2019 г. В нея участваха членовете на Сдружението за модерна търговия (СМТ) "Билла България", "Кауфланд България", "Лидл България" и "Максима България".
Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 български производители и помага за развитието на техния бизнес. В компаниите се произвежда и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите.
Според експерти от веригите, българските производители могат да работят успешно с големите търговски компании, ако покриват няколко важни условия. Сред тях са да предлагат продукти с постоянно високо качество и по международните стандарти и да могат да доставят договорените количества в срок и с подходяща опаковка.
Покриването на тези критерии може да отвори и вратите към външни пазари, което са постигнали повече от 45 български компании. Благодарение на партньорството си с търговските вериги, те успешно реализират продукцията си в чужбина.
Цялата статия четете на investor.bg
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК