Учени откриха ползи за здравето от консумацията на бира

Изследователите разкриват, че консумацията всеки ден в продължение на четири седмици не повишава телесната маса

28.06.2022 | 23:22 Редактор: Теодора Патронова
Учени откриха ползи за здравето от консумацията на бира

Според епидемиологични проучвания консумацията на ниски до умерени количества бира може да понижи риска от някои сърдечносъдови заболявания. Позитивите са еквивалентни на тези, показани при умерена консумация на вино.

Целта на проучването е да оцени по какъв начин бирата, с и без алкохол, повлиява на чревния микробиом и кардиометаболитните маркери при здрави мъже. В него са включени 22 здрави мъже, на възраст от 18 до 65 години. За период от четири седмици те консумират 330 mL, или цяла бутилка бира, алкохолна или безалкохолна. Преди това са взети кръвни и фекални проби, както и след интервенционния период.

Изследователите разкриват, че консумацията на безалкохолна или алкохолна бира всеки ден в продължение на четири седмици не повишава телесната маса на хората. Овен това серумните кардиометаболитни показатели не са променени драстично.

От проучването е установено още, че алкохолната и безалкохолната бира подобряват разнообразието на чревния микробиом, което се свързва с благоприятни ефекти върху здравето.

Фенолните киселини и флавоноиди в бирата могат да допринесат за повишаването на бактериалната хетерогенност, наблюдавана в чревната микробиота на консумиращите я. Тези твърдения са подкрепени и от други изследвания, които предполагат, че консумацията на безалкохолна бира в продължение на 30 дни повишава α-разнообразието на чревните микроби.

Въпреки разкритите позитиви, прекомерната консумация на напитката могат да бъдат причина за влошаването на здравето и някои органи. Не бива да се пренебрегва фактът, че рискът от някои заболявания при прекомерна консумация на алкохолни напитки е сериозен. Ферментиралият екстракт от малцови ечемичени зърна - бира, е най-често консумираната алкохолна напитка в световен мащаб.

Четете повече по темата в puls.bg