Как правилно да приготвяме овесените ядки?

Те са един от най-добрите избори за закуска

18.05.2022 | 23:18 Редактор: Ваня Кузманова
Как правилно да приготвяме овесените ядки?

Овесените ядки са един от най-добрите избори, които можете да направите за закуска. Те обаче могат да са както здравословно приготвени, така и не толкова полезни. Всичко зависи от това какви овесени ядки избирате в магазина, четете ли внимателно етикетите за добавени съставки, с какво поднасяте овесените ядки. Не мислете, че щом овесените ядки по същество са здравословни, значи можете да ги "украсите" с течен шоколад за закуска.

Вижте някои здравословни и други, не особено полезни начини да ядете овесени ядки.

Здравословно: накиснати овесени ядки за цяла нощ

Един от полезните начини да консумирате овесени ядки е да ги оставите да се накиснат в кисело или прясно мляко през цялата нощ. След като набъбнат, те освобождават здравословните си елементи и стават приятни и вкусни за ядене. На сутринта добавете пресни плодове и ядки по избор, може и малко фъстъчено масло или любим тахан. Приготвени по този начин, овесените ядки имат свойството да балансират кръвната захар, което предпазва от диабет тип 2.

Нездравословно: добавяне на захар и други сладки декорации

Мисълта, че ядете овесени ядки може да ви накара да си мислите, че щом са здравословни можете да ги ядете във всякакви форми без угризения. Това понякога кара човек да ги украси с малко течен шоколад или захар. Всъщност това са едни от най-нездравословните избори, които можете да направите. Добавянето на сладки щрихи към овесените ядки ги прави още по-висококалорични, с още по-висок гликемичен индекс и обезсмисля консумацията им. Овесените ядки сами по себе си съдържат естествени захари и въглехидрати. Добавянето на още захари товари организма с излишни калории и повишава кръвната захар.

Здравословно: цели овесени ядки

В търговската мрежа можете да откриете голямо разнообразие на овесени ядки във всякакви форми – пълнозърнести, цели, рафинирани, фини и други. Най-здравословният избор е да предпочетете цели или пълнозърнести овесени ядки, които не са пречистени и не са преминали някаква рафинираща обработка. Така в тях се запазват протеините и фибрите, които имат огромно здравословно значение.

Нездравословно: ядете овесени ядки без протеин

Тъй като овесените ядки са много, много богати на въглехидрати, те товарят организма и карат панкреаса да освобождава големи количества инсулин. Ако редовно консумирате големи количества въглехидрати и захари, трябва да знаете, че това може да ви постави в риск от инсулинова резистентност и диабет тип 2 с времето. Протеините, от друга страна, имат свойството да забавят усвояването на въглехидратите и захарите, като стабилизират нивата на кръвната захар. Добавяйте протеини към закуската си с овесени ядки – бадеми, лешници, фъстъци, кисело мляко. Те ще имат положително въздействие и спрямо сърдечносъдовата система, намалявайки холестерола.

Повече по темата четете в Az-jenata.bg 

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК