Гарата в Карнобат с нов европейски облик

От София до Варна ще се стига за 4 часа

19.05.2021 | 11:00 Редактор: Десислава Атанасова

Гарата в Карнобат. Не е ремонтирана повече от 30 години, след построяването й през 80-те години на миналия век.

"Работя от 1980 г. Когато започнах, работих в старо помещение, стара сграда, която не мога да кажа от колко години. През 1898 г. беше прието новото здание и сега може да се каже вече след този ремонт, се явява като една нова гара. Гарата е на европейско ниво, ходил съм в Дания, Германия, Чехия. Може би една от хубавите гари", разказа Атанас Георгиев, ръководител "Движение". 

За европейския, модерен и отговарящ на най-модерните изисквания вид и функциониране на гарата в Карнобат са инвестирани 4 142 125 лева без ДДС. Финансирането се осъществява по приоритетна ос 3 на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Извършено е пълно архитектурно обновяване на сградата. Днес тя е отговаря на всички европейски изисквания за енергийната ефективност, техническа безопасност и достъпна среда.

"Гара Карнобат е изключително възлова по направлението Пловдив – Бургас", каза арх. Александър Туджаров.

"Нашето идване тук не е да бием фанфарите и помпозните откривания, а да видим свършената работа, да видим нашата железопътна инфраструктура. Новото здание на железопътна гара Карнобат, заедно с реализираното железопътно развитие, е един от поредните етапи на успешната реализация на проекта за обновление на железниците Пловдив, Бургас, Фаза II. В ход е изпълнението на връзката Карнобат- Синдел, която е изключително важна връзка, която до 2 години ще е най-бързата връзка София- Варна, през Карнобат, за 4 часа ще стигат пътуващите София -Варна през този възел", обясни вече бившият транспортен министър Росен Желязков.

Гаровият комплекс в Карнобат е не просто ремонтиран, а напълно наново обновен: от реконструкцията на пешеходния подлез до конструктивно усилване на носещата конструкция на сградата. Извършено е хидроизолиране, архитектурно обновяване и изграждане на асансьори за лица с намалена подвижност за достъп до пероните, подменени са осветителните системи, покривната конструкция, всички инсталациите, изградени са нови навеси над стълбищата към пешеходния подлез на ІІ-ри и ІІІ-ти перони

"Гарата беше в ужасно състояние, това беше една от най-ниските точки в града. Преди в гарата нямаше асансьори“, допълни арх .Туджаров.

Целта на проекта е да осигури модерна, съвременна среда за пътниците и изграждане на необходимите съоръжения, гарантиращи комфорт и равнопоставен достъп за гражданите с намалена подвижност. Отново за улеснение на пътниците, по време на целия ремонт гарата не е спирала да работи. Направена е реорганизация на движението обособено е специално място за изчакване и билетни каси.

Освен всички удобства, които предлага, днес гарата в Карнобат има стая за майки с деца и за преповиване.

"Отоплението на гарата е много добро. Гарата се заключва с чипове, направено е всичко много модерно", разказва Атанас Георгиев.

В рамките на същия проект са включени за реконструкция общо 6 гарови комплекса: Карнобат, Подуяне, Искър, Казичене, Стара Загора и Нова Загора. Стойността за всички обекти е приблизително 30 млн. лева.

"Предстои началото на строителството на гарата в Нова Загора, Айтос, предстои изграждането на едно уникално съоръжение тунел "Лозарево", което не само ще бъде гордост за строителите, но и ще бъде изключително съоръжение, което ще позволи огромно съкращаване на времето", обясни Желязков.

Напълно обновена, днес гара Карнобат е не само единствената железопътна връзка между Югоизточна и Североизточна България. Тя е четвъртият по големина железопътен възел в страната и посреща служители и пътници в сигурност, комфорт, чистота и удобство. 

Вижте повече в репортажа.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
 


1
0 rate up comment rate down comment 0
Николай Ангелов
преди 2 години
Тия повтарят като маймуни след свещеника. Повечето не могат и да се прекръстят правилно, но сега е модерно да се правиш на религиозен, нищо че са израсли в годините на тотално безбожие (умишлено не ползвам чуждицата атеизъм). Целта на проекта е ясна. Тя е, каквато е цялостната цел на рехабилитацията на жп линията от Стара Загора до Бургас. Да се превърти един милиард и каквото завлекат, завлекат... Сигнализирай за неуместен коментар