Tokyo Game Show

22.09.2014 | 11:25
Tokyo Game Show

Tokyo Game Show, 18-21 септември привлече 220 000 посетители тази година, по време на четиридневното събитие.

Статистиката на изложението е показателна за състоянието на пазара на видеоигри в Япония.

Показват се 1363 заглавия, повече от миналата година, когато бяха представени 962.

Основната причина за ръста е броя на игрите за смартфони, които са почти двойно повече от 2013.

На изложенията бяха показани 246 игри за Android, за сравнение през 1013 те бяха 112.

Ето и останалите премиерно показани игри по типа хардуер - 42 за PS4, 43 заз PS3, 24 за PS Vita, 24 за Xbox One, 16 за Xbox 360, 41 за Nintendo 3DS и 13 за Wii U.

Токийското изложение е доста силно фокусирано върху японските игри. 219 японски и 202 чуждестранни компании напълниха Зали 1 до 9 на изложбения център Макухари на изложението, организирано от by the Computer Entertainment Supplier's Association (CESA).

Репортаж от Токио на Пол Алън, Bloomberg

В последните години Tokyo Game Show бе превзето от по-нови изложения като Е3, но този ветеран в света на видеоигрите показа, че още е жизнен, привличайки 421 компании.

Сред участниците - още един ветеран - Sony Playstation. Напоследък Sony се бори да съживи подразделението си за игри. Особено проекта Morpheus - виртуалната реалност.

"Визията им е толкова силна и толкова забавна. Най-интересното беше висококачествената графика. Дори в сравнение с Oculus, това е много по-високо качество. Любопитен съм дали ще запазят качеството като излязат на пазара" - казва Шуджи Ишимото, критик на игри.

Oculus бе купена от Facebook за 2 млрд долара тази година. Основателите на компанията смятат, че имат по-висококачествен продукт.

"Докато устройството на Sony е предназначено за използване с PS4, Oculus може да се свързва с компютър и да се използва с мобилни телефони", твърди Кейджи Игучи, Oculus.

/Снимка Game Spot/

Google се появи за пръв път на токийското изложение и показа как игрите се разпространяват на мобилни платформи.

"В миналото, ако искахте да играете видеоигра, трябваше да отидете при играта. В геймърски център, или на гости при приятели, за да играете. Сега обаче игрите са в нашите мобилни устройства и са достъпни до всички", каза пред публиката Крис Върга, директор Google Play.

Хората, които преди никога не биха се възприемали като играчи, сега играят.

/Снимка: Dell/

И Dell се появи на конкурентния пазар, доминиран от XBox и Playstation.

Конзолата на Dell за PC, Alienware ще излезе на пазара в края на годината.