Пет урока от кариерата на Мари Бара

Върху какво да се фокусирате в първите 90 дни на нова позиция, съветва главният изпълнителен директор на General Motors

26.01.2015 | 16:04 Редактор: Мариета Иванова
Пет урока от кариерата на Мари Бара

Типичният американец има списък с над дузина различни работни места в  автобиографията си, пише главният изпълнителен  директор на General Motors Мари Бара в профила си в LinkedIN. Според проучвания от 2014 тенденцията е най-младите на пазара на труда да работят дори на 15 или 20 различни места в кариерата си, допълва още Бара.

Кариерата на главния изпълнителен директор на GM преминава само в производителя на автомобили. Въпреки това, тя е заемала различни позиции и „никога не е пропускала предизвикателство или възможност да израства“.

Независимо дали кариерата ви се развива в една компания и в десетки различни, трябва да усъвършенствате способностите си на всяка позиция, която заемате, съветва Бара. Тя споделя пет важни за нея неща, върху които се фокусира при поемането на нова позиция.

1. Поставете клиента в центъра на всичко, което правите

Независимо дали работите в областта на счетоводството, инженерството или продажбите, помнете, че фокусирайки се върху клиента, ще постигнете по-добро представяне. Нуждите на клиента би трябвало да са основа на всяко ваше решение. Ако гласът не клиента все още не е отразен на новата ви позиция, намерете начин да го направите през първите 90 дни,  и във всеки ден след това, на новата си позиция.

2. Вслушвайте се в екипа

Първите 90 дни са най-добрата ви възможност да спечелите авторитет и доверието на хората, с които работите. Хората не ги е грижа какво знаете, докато не разберат, че ви е грижа. Бъдете открити, търсете решения, говорете по-малко – слушайте повече. Когато цените  казаното от другите, те започват да се откриват и да споделят идеи, които водят до по-добри резултати.

3. Укрепете екипа си

Едно от задълженията ви на лидер е да се убедите, че имате правилните хора в екипа си. Изисквайте и очаквайте от всички отдаденост. Ако не разполагате с правилните хора, не вършите работа, тъй като сте прекалено заети да вършите тяхната работа. Ако имате служители, чиято неудовлетвореност задържа успеха на екипа, им помогнете да намерят щастието си някъде другаде.

4. Поемете лична отговорност

Ако имате наследен проблем на новата ви работа/позиция, не го отхвърляйте като наследството на предшественика си. Никога не се крийте зад статуса на новопристигнал и не го използвайте като извинение, за да отлагате това, което трябва да се свърши. Поемете отговорност над проблема, разработете план и се справете с него директно. Репутацията на екипа ви зависи не само от това, което правите правилно, но и от това какво правите, когато нещо се обърка.

5. Адаптирайте се и се учете

В края на деня успехът ви в голяма степен ще зависи не просто от това колко добър план имате, но от това колко добре се адаптирате, за да посрещате променящите се потребности на клиента. Адаптирането наистина се свежда до едно нещо - лидерство. И за да бъдете част от лидерския процес, означава да можете да погледнете отвъд хоризонта и да предвидите промените, които се задават.