Може ли Amazon да изпревари Asos и Net-a-Porter

Репортаж от новото фото студио на Amazon в Лондон

27.07.2015 | 16:09
Може ли Amazon да изпревари Asos и Net-a-Porter

Главният изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос веднъж каза, че за да стане компания за 200 млр долара, Amazon трябва да се научи да продава дрехи и храна. И докато компанията расте стабилно с последната си бизнес инициатива Amazon Fresh, днес тя направи една стъпка напред по модния подиум.

Amazon отвори ново фото студио в Лондон на площ от 14 000 кв м с 22 сета, които според компанията са едни от най-големите в Европа и ще им помогнат да създадат над 500 000 снимки на дрехите, които всяка година продават.

Студиото е тухлена конструкция от 1850 и е построено под гара Хокстън. Под наем е взето от Transport of London, градската агенция за транспорт.

Преди компанията да го наеме, това място е било изоставено. Някога е приютявало фабрика за парни локомотиви.

Amazon се опитва да пробие в продажбата на модни стоки както на amazon.com, така и на сайтовете си във Великобритания, Франция, Италия и Испания. Компанията вече добави над 100 модни бранда към платформата си през 2014, включително Hugo Boss, Gucci watches, Emporio Armani, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, 7ForAllMankind, American Retro, Petite Bateau, Levi’s и Lacoste.

Още по темата

Онлайн модата е вече голям бизнес в Европа и компании като Rocket Internet правят значителни инвестиции, наред с луксозните конгломерати като LVMH. Стартъпите като Net-a-porter и ASOS направиха голям пробив, а други като Farfetch също напредват стабилно. С други думи, Amazon излиза на един оживен пазар.

Отварянето на студиото, където ще снима продуктите ще помогне на Amazon по два начина - компанията сама ще продава повече и ще помага на трети страни да го правят. Компанията съобщава, че между април и юни 2015 е продала над 30 млн модни артикули в Европа, но не даде цена в долари.

"Целта ни е да направим Amazon най-доброто място, където да се купува мода онлайн", каза Серджо Бучър, вицепрезидент на Amazon Fashion EU пред Bloomberg. "Отварянето на новото ни модно студио в сърцето на една от водещите модни столици на света показва какви са ни амбициите".

Вижте какво каза още Серджо в репортажа на Bloomberg.