4230 кражби на електроенергия от началото на годината

Щетите са на стойност 745 000 лева

25.09.2016 | 14:23
4230 кражби на електроенергия от началото на годината

ЧЕЗ отчита 4230 кражби на електроенергия за първите осем месеца на 2016 г., съобщиха от пресцентъра на дружеството. Щетите от кражби на съоръжения за същия период са 745 000 лева.

За периода януари-август има 142 прекъсвания на електрозахранването заради посегателства над електроразпределителната мрежа. 266 000 клиенти на компанията са били без ток в продължение на общо 305 часа за първите 8 месеца на годината.

През август компанията е регистрирала и пореден смъртен случай в резултат на посегателство над свое съоръжение.

"Средно по 1150 домакинства на ден са били без ток и са търпели неудобства в резултат на кражби от елементи на електроразпределителната мрежа на ЧЕЗ от началото на годината, като това са данни само за една трета от територията на България“, казва Ясен Тодоров, директор "Управление на мрежата" в ЧЕЗ Разпределение България.

"Посегателствата върху енергийната инфраструктура са посегателства не само върху дружествата, но и върху националната сигурност. Ето защо квалификациите на тези противоправни деяния и респективно наказанията и санкциите следва да бъдат адекватни на преките и потенциални щети от тези деяния“, посочват от дружеството. Според тях санкциите за нерегламентирано консумиране на електроенергия също нямат възпиращ ефект върху нарушителите. 

"Крадците на електроенергия се "санкционират" по привилегирована цена. Съществуващата нормативна уредба не само че няма възпиращ ефект за тези, които са решили да крадат, а и действа демотивиращо върху коректните клиенти. Необходима е генерална промяна на системата за начисляване на електроенергия при кражба - формирането на цена и сроковете за дотаксуване", смята Филип Йорданов, ръководител "Нетехнически загуби" в ЧЕЗ Разпределение България. 

ЧЕЗ призовава институциите да помогнат за защитата на обществото. Според дружеството е необходимо санкциите да бъдат основани на принципа на справедливост и равнопоставеност и да се защитят коректните клиенти.

Четете още икономически новини в Investor.bg