Развитието на регионалния туризъм е приоритет на ресорното министерство

Друга важна цел е туристическото райониране, посочи министър Николина Ангелкова

31.03.2015 | 12:52 Редактор: Мариета Иванова
Развитието на регионалния туризъм е приоритет на ресорното министерство

В приоритетите на Министерството на туризма е заложена концепция за туристическото райониране и стимулиране на регионалния туризъм. Това е заявила днес министърът на туризма Николина Ангелкова по време на форума "Глобалният туризъм:
Състояние и перспективи", предава БТА.

От изложените данни става ясно, че приходите от туризъм в България възлизат на над 6 млрд. лева. Заетите в сектора са близо 37 хиляди души, а делът на бранша в българската икономика, произвеждан директно и индиректно, е около 14 процента.

По думите на Ангелкова с последователни действия тези числа могат да нараснат още повече. В световен мащаб данните на Световната организация по туризъм показват, че през 2014 година близо 1,4 милиарда души на планетата са пътували в чужбина с цел туризъм, отбеляза още тя. Това по думите й са 51 милиона пътувания повече в сравнение с предходната година.

У нас усилията са насочени към подобряване на рамковите условия за туристическата индустрия чрез промени в Закона на туризма, повишаване на капацитета и конкурентоспособността на туризма, изграждане и развитие на отговорен туризъм, посочи още Ангелкова. Тя определи като приоритет поддържането на необходимата инфраструктура и създаването на специални финансови механизми за това, както и диверсифицирането на туристическата индустрия.

Развитие на отговорен туризъм, създаване на силни регионални брандове и превръщането на страната в целогодишна разпознаваема туристическа дестинация са сред другите важни задачи, които Министерството на туризма си поставя.

Фокусът на туризма през тази година е културно-историческото наследство, посочи Ангелкова.

Тя подчерта важността на човешкия фактор в туризма и отбеляза, че усилията трябва да се насочат към повишаване на квалификацията на кадрите в бранша, така че качеството на предлаганите услуги да се подобри.

Чрез Стратегията за реклама за 2016 г. Министерството на туризма залага на сегментиране на туристическите продукти, отбеляза Ангелкова. Тя сподели още, че при проведената преди ден среща с китайския министъра на туризма е станало ясно, че китайците се интересуват от комбинираните туристически пакети - например пакет от ски, спа и култура.

От българска страна е поет ангажимент, че ако България предлага такива услуги, те с удоволствие ще бъдат рекламирани в Китай.
Министър Ангелкова отбеляза, че въпреки прогнозата на министерството за ръст 4 процента на туризма през зимния сезон, по данни на НСИ ръстът е 9,2 на сто или 80 хиляди туристи повече отколкото през същия период на миналата година са посетили зимните ни курорти.

Тя посочи още, че зимните курорти "Банско", "Пампорово" и "Боровец" имат  огромен ръст на туристи. Министърът на туризма отбеляза, че хотелите и комплексите, които държат на качеството и подобряват услугата, са 100 процента пълни с туристи.

В "Пампорово" например през зимния сезон преобладават българските туристи,

посочи Ангелкова. Тя информира, че предстои среща с бранша за усилията, които трябва да се положат, за връщането на българските туристи по нашите курорти.