Under Armour отваря по магазин на ден в Китай през септември

Компанията има големи планове в страната

07.09.2015 | 14:58 Редактор: Велко Каменов
Under Armour отваря по магазин на ден в Китай през септември

Компанията за спортна екипировка и аксесоари Under Armour планира да увеличи сериозно присъствието си на международните пазари. Основната цел за момента е Китай. Главният изпълнителен директор на компанията Кевин Планк говори пред Bloomberg за целите и плановете пред производителя на спортни стоки.

Кевин Планк, главен изпълнителен директор на Under Armour: Работим на китайския пазар вече 15 години, като започнахме с изграждането на офиси. Отворихме първия си магазин през 2005 г. Сега вече имаме над 75 магазина в Китай, а само през септември ще отваряме почти по 1 нов магазин в страната на ден. Китай е голяма възможност за нас. Ние обаче разбираме, че не трябва да повтаряме грешките, които са правили други компании преди нас. Електронната търговия играе малко по-различна роля. Ще видите, че нашият подход е малко по-различен. Знаем едно – този пазар е изключително гладен за продуктите на Under Armour. Доведохме Стивън Къри, за да представим неговите баскетболни обувки в Пекин, което е нещо много сериозно.

Стивън Енгъл, Bloomberg: Какви грешки допуснаха вашите конкуренти, които вие няма да повторите?

Кевин Планк: Те направиха много грешки, но честно казано, това ни позволи да влезем в играта. По-фокусирани сме върху това, което правим, както трябва. Темпът, с който растем е впечатляващ. Приходите ни се увеличават с по над 20% вече 21 поредни тримесечия. Само за миналата година достигнахме ръст от 96% в световен мащаб. Целта ни е да се превърнем в глобална марка. Бизнесът ни разчита на 90% на северноамериканския пазар и има още много накъде да растем в световен мащаб. Китай ще е водещ пазар, където да реализираме международния си растеж. Япония е вторият най-голям пазар за нас в момента, но Китай не е много далеч назад, а ръстът там е невероятно бърз.

Стивън Енгъл: Притеснява ли Ви забавящата се икономиката в страната и това, че потреблението на стоки, които не са от първа необходимост, намалява?

Кевин Планк: Няма да говорим за негативите, които не зависят от нас. Не ме интересува какво се случва на макроикономическо ниво. Това дали пазарът се свива, или обемът му се увеличава, не ни влияе по никакъв начин. Ако пазарът се свива, започваме да навлизаме на нови пазари, а ако не го правим, нямаме проблем с това да спечелим пазарен дял от конкурентите си. Ще продължим да действаме така.

Стивън Енгъл: Има ли някакво влияние поевтиняването на валутите на развиващите се икономики?

Кевин Планк: Да, мисля, че валутните пазари бяха най-важния фактор през първата половина на 2015 г. и всички почувствахме влиянието им. Когато публикуваме финансовите си резултати обаче ние не обръщаме внимание на това какви са щели да бъдат резултатите, като премахнем влиянието на валутните курсове. Фокусираме се върху това с колко растем и през последното тримесечие растежът, който постигнахме, беше 29%. Щеше да е дори още по-висок, ако премахнем ефекта от движението на валутните курсове, но отново – да не говорим за негативни фактори, които са извън нашия контрол.