България получава 70 000 евро, за да популяризира дестинации в Европа

Кои дестинации попадат в списъка?

07.02.2016 | 17:04 Редактор: Ирина Георгиева
България получава 70 000 евро, за да популяризира дестинации в Европа

Министерството на туризма спечели европейско финансиране за реализацията на проект "Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите ЕДЕН в България – второ издание", съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Още по темата

EDEN e акроним на European Destinations of ExcelleNce (най-добри европейски дестинации) и представлява инициатива, която популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия ЕС. Стойността на проекта е близо 70 хил. евро, като се финансира по програма COSME* 2014 - 2020 г. на ЕК и е с продължителност от 18 месеца.

ЕК предоставя възможно на България да реализира проект за популяризиране на ЕДЕН дестинациите. Страната ни печели конкурса за финансиране, заедно със страни като Белгия, Полша, Хърватия, Унгария, Чехия, Словения, Кипър, Естония, Италия, Франция, Ирландия и Малта.

Целта на проекта е да надгради и доразвие друг на същата тема, реализиран в периода 2011 - 2012 г. Основната му цел е да се промотират българските ЕДЕН дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари. Сред тези дестинации са общините Силистра, Луковит, Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Белоградчик, Казанлък и Кърджали.  

В хода на проекта се предвижда да бъде осъществен контакт с ключови маркетингови туристически фигури (национални и международни), които да бъдат въвлечени в него, за да съдействат за по-широкообхватно промотиране на българските ЕДЕН дестинации.

Планира се заснемането на тематични видео материали за ЕДЕН дестинациите и изработване на печатни материали, пощенски картички и др. Част от проекта ще бъде и Facebook игра, в рамките на която деца от цялата страна ще могат да участват с рисунки, а творбите на победителите, ще бъдат поставени на картички и магнити, които допълнително ще популяризират дестинациите.

Сред другите дейности по проекта е използването на онлайн и уеб-базирани комуникационни и промоционални средства, сред които изработването на регулярен онлайн бюлетин, интегриране на информация за българските ЕДЕН дестинации в официалните комуникационни канали на Министерството на туризма и др.

Ще бъдат проведени и две работни срещи на мрежата от български ЕДЕН дестинации. Екипът за изпълнение ще организира и проведе опознавателни пътувания за ключови маркетингови фигури, избрани посредством проекта, и ще представи инициативата на избрани чуждестранни и национални туристически изложения и борси.

Сред целите на проекта е да се повиши информираността и разбирането за ЕДЕН инициативата и за принципите на устойчиво развитие. Очаква се реализацията на проекта да допринесе за представянето на България като дестинация за алтернативен туризъм и да промотира възможностите ѝ да предлага нови туристически продукти, предимно в областта на екологичния, културния и спа туризма.

Проектът ще допринесе и за преодоляване на териториалната и сезонна концентрация на туристическите потоци. Основен ефект от изпълнението на проекта е постигането на трайна разпознаваемост и утвърждаване имиджа на дестинациите ЕДЕН в България като алтернативна, нетрадиционна и екологично съобразна форма на туризъм.