Двоен спад на руските и украински туристи у нас, очакват от ресорното министерство

Удължаване на летния сезон, предлагат туроператори

26.01.2015 | 15:05 Редактор: Мариета Иванова
Двоен спад на руските и украински туристи у нас, очакват от ресорното министерство

Двоен спад на посещенията на туристите от Русия и Украйна у нас през 2015 година спрямо 2014, очакват от министерството на туризма.

За миналата година от януари до ноември руските туристи са били с 3,2%, или 21 хил. души, по-малко в сравнение с предходния период. Украинските туристи пък са намалели с 8,2%, или 56 хил. души, пише Investor.bg.

„За тази година ги умножавам минимум по две. Това са вътрешни анализи. Нямаме официални данни. Самият факт, че има такава тенденция, показва, че следва да работим с такива нагласи“, заяви при представяне на кампания за насърчаване на вътрешния туризъм министър Николина Ангелкова.

Мерките, които може да противодействат на тази тенденция, са облекчаване на визовите процедури, допълнителни чартърни линии и привличане на нискотарифните авиокомпании. Ще има и целева реклама в Германия, Великобритания, балканските и скандинавските страни.

Ангелкова допълни, че е провела среща с най-големите туроператори, с които да се обсъдят спешни мерки. Едно от техните основни предложения е било именно да има фокусирана реклама на традиционните пазари.

Туроператорите са предложили още сезонът да стартира през април, а не май-юни, и да приключи октомври – ноември, за което се водят разговори с организаторите на чартърни програми. Подобни мерки се предприемат и в Гърция, Испания и Турция.

В момента водим разговори с ЕК – ГД „Конкурентоспособност“ какво може да направи държавата целево, за да не се счита за държавна помощ. Това ще е ясно до десетина дни, допълни министърът.

Преди седмица от туристическото министерство обявиха, че ще вложат 10 милиона лева в реклама на българския туризъм.
Пред журналисти министър Ангелкова поясни, че средствата от националния бюджет за реклама на туризма са 5,5 милиона лева. Отделно по Оперативна програма "Регионално развитие" за целта има на разположение други над 5 млн. лева, посочи на 20 януари пред журналисти министър Ангелкова. Тя допълни, че приоритет в рекламата ще бъдат културните маршрути и дестинации.