Медийни експерти: Предизборната кампания беше вяла

Липсваше дебат по важни теми

21.10.2014 | 14:51 Редактор: Ирина Георгиева
Медийни експерти: Предизборната кампания беше вяла

Кампанията за предсрочните избор е била вяла и в нея е липсвал дебат по актуалните теми. Това отчита анализ на Фондация Медийна демокрация и Фондация Конрад Аденауер. Една от причините за безличната кампания е, че само в рамките на година и половина в страната се проведоха три вота - след оставката на кабинета "Борисов", за ЕП и след оставката на кабинета "Орешарски".

Според експертите, резултатите от изборите за ЕП са предопределили изхода от предсрочния парламентарен вот. Липсата на дебати межу политическите лидери, също е допринесла за слабата кампания.

"Може би едно от важните неща е слизането на Станишев от сцената и оставянето на Борисов без основния си дразнител, довело до липсата на лидерски двубой, който проследявахме с любопитство през последните години." - заяви доц. Орлин Спасов, ръководител на Фондация Медийна демокрация.

Медийните експерти отчитат, че Бойко Борисов вече не е толкова харизматична фигура, колкото през последните години. Все пак той продължава да бъде най-отразявания от медиите политик, но бива догонен от президента Плевнелиев, който вече е разпознаваем от обществото като мениджър на кризи. В такава роля той влиза след оставките на кабинетите „Борисов“ и „Орешарски“. Кандидатите за НС са избягвали дискутирането по належащи теми, останали незавършени от разпусналото се 42 НС и са използвали природните бедствия като политически PR.

"Знаете за произвеждането на новини за политици, които помагат на бедстващи хора с доброволен труд. Подобни партийни и медийни стратегии допълнително отнемат от заряда на кампанията и възпрепятстват разгръщането на по-задълбочен дебат." - коментира  Николета Даскалова от Фондация Медийна демокрация.

От задълбочен дебат е бил лишен и казусът КТБ, който се отлагаше във времето. Медийните експерти отчетоха, че забраната към медиите да публикуват предварителни резултати от вота, а същевременно да могат да ги съобщават в социалните мрежи, не е постигнала целта си, тъй като и оттам те са повлияли в изхода на изборите. 

Както и в предишни години, така и сега има медии, които са обръщали политиката си на 180 градуса към силните на деня, отчетоха медийните експерти.