Тайната на успеха на японските дизайнери на мобилни игри

Коментар на Павел Алпейев за телевизия Bloomberg от Токио

17.08.2015 | 13:22 Редактор: Георги Стоянов
Тайната на успеха на японските дизайнери на мобилни игри

Милиони хора познават Candy Crush, Clash of Clans – игри, които може да свалите и да играете безплатно, но как създателите на тези игри използват така наречените живи операции, за да печелят пари?

Павел Алпейев: Така е. Мисля че дори за хора, които наблюдават сегмента на игрите за смартфони, може би е мистерия, как тези компании успяват да генерират милиарди долари от нещо, което се предоставя безплатно.

Още по темата

Live Apps са последният хит, който тези компании използват за да печелят пари. Това е микс от огромно количество данни, психология и изкуство.

Тези компании наемат екипи, които анализират данните, както и ветерани сред дизайнерите на игри, за да могат през цялото време да генерират съдържание под формата на събития за ограничен период от време.

Ще ви дам пример. Игра, наречена Final Fantasy Record Keeper. По всяко време играч, който използва това приложение, може да открие многобройни събития и куестове, които са напълно нови.

Например от къде може да си вземе допълнителна екипировка, как да усъвършенства уменията си или как да открие уникални артефакти.

Ключовият момент обаче е, че тези събития съществуват само за седмица или две, а понякога и едва 24 часа, което кара геймърите да се връщат към играта често, да остават и евентуално да платят.

жена

Павел, когато си сваля безплатно приложение, безплатна игра, ако те изведнъж ме накарат да платя, аз просто ще престана да играя.

Как японските създатели на игри карат хората да плащат за това, което те наричат безплатни игри?

Павел Алпейев, Bloomberg, Токио

Доста трудно е да постигнете този баланс. От една страна те искат да генерират приходи, а от друга те не искат игрите да се превърнат в нещо, което се нарича плати, за да победиш.

Така че компании като DeNA – една от компаниите във фокуса на нашата история, е наела 50 анализатори на данни, които внимателно да калибрират трудността на куестовете, така че да са сигурни, че хората са готови да платят и все пак да се насладят на играта.

И това се отплаща. Японските компании са сред най-печелившите в сектора на мобилните игри днес.